20 مايو، 2009

ماحدش يفهمني غلط


جالك أوان وعرفت مشى الجنايز

كيف شفتها يا عبد رب اللذايذ ؟؟

هناك 16 تعليقًا:

هلنى يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
محمود يقول...

شكلك عايزة تقولى
ماحدش يفهمني صح
مش كدة ؟

dr.lecter يقول...

انا فهتمت انت تقصدي ايه

بوست عبقري

غير معرف يقول...

معلش انا لا احبذ الشماته فى الموت....لكن برضه الموت عظه....ربنا يلهم الصبر والعظه للجميع
دمتى بخير......تقبلى مرورى

عمرو يقول...

عموما حيبان يعنى ..
بوست رائع رائع رائع ..
تقبلى تحياتى و تقديرى ..

سنابل يقول...

وليد
أسفة اني اتسرعت وحذفت تعليقك
سامحني اصلي اتخضيت
أول مرة اتشتم بقي معلش

سنابل يقول...

محمود
لاء مش كدة

سنابل يقول...

dr.lecter

دايما فاهمني
ربنا يخليك
بس العبقرى هو صاحب الكلام عمنا صلاح جاهين كلامه مطرح ما تقوله يلمع وينور وكأنهم متقالين مخصوص لليومين دول






++++++++++++++++

فتاة من الصعيد


شماتة ايه بس ؟هو الموت فيه شماتة ؟
أنا بس اتفاجئت من كل حاجة
اندهشت لما شفت الظالم يرجع انسان تاني يبكي زينا عمرى ما كنت اتخيل اني اشوفهم كدة
اندهشت من الناس وردود افعالهم مابين صادق وشامت ومنافق
اندهشت اكتر من نفسي لاقيتني متألمة ومتعاطفة وصعبان عليا واعيط مع انى كنت فاكرة ان اى حاجة مؤلمة ليهم
هافرح فيها بس ده ماحصلش والله

سنابل يقول...

عمرو

صحيح كله حيبان

بجد يهمني رأيك
لو بصيت للحكاية من منظور درامي وفلسفي . تفتكر فيه حاجة هاتتغير ؟

سنابل يقول...

فشكول

خطوة عزيزة يا عمو فشكول

كلامك صح بالتأكيد
ومع انها حقيقة مؤكدة إلا ان كتير بيتناساها

نورت المطرح

فشكووول يقول...

العزيزه سنابل قمح
ونحن فى موسم ضم الغله
تحياتى لك

فشكووول يقول...

يا ترى يا سنابل انت تقصدى اللى بالى بالك

فشكووول يقول...

العزيزه سنابل قمح
السلام عليكم ورحمة الله

مرة ثانيه اعلق على نفس الموضوع
انهم لا يتعظون يا سنابل
تحياتى

سنابل يقول...

عمو فشكول الجمل
وانت طيب0
ههههه
موسم بقي وانت عارف


هو يا سيدى اللي بالي بالك

والله كان عندى أمل يفوق
بس خلاص بقي العزا انفض والقرآن سكت ورجعت ريما عند خالتها ف مارينا


منورني دايما

فشكووول يقول...

السلام عليكم سنابل قمح
تحياتى

Unknown يقول...

ممكن تشيلى صورة حسن نصر من مدونتك لأن الراجل ده بيشتم الصحابة رضوان الله عليهم وهو رافضى

أما فى البوست فنهى الإسلام عن الشماتة لأن هذه الأشياء تحدث لكل الناس ولادخل للإنسان فيها فليرحم الله الجميع وندعو الله أن يرزقنا بحسن الخاتمة بدلا من هذا اكلام أنا لا أعيب على الكلام ولكن العيب على التوقيت الذى قد يفهم القارئ معنى الشماته ودمتى بخير